Najlepsza przedtreningówka – ranking i opinie

Najlepsza przedtreningówka ranking

Trening sportowy miewa swoje lepsze i gorsze momenty. W tych słabszych chwilach trenerzy personalni polecają stosowanie przedtreningówek, czyli odżywek przed treningiem. W założeniu podnoszą one naszą motywację treningową, szybko przynosząc efekt poczucia przypływu energii. Aby nie mieć lęków związanych z ich stosowaniem, warto dowiedzieć się, jak naprawdę działają na nasz organizm, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultować ich działanie z lekarzem lub trenerem. Każdy z nas jest inny i nie ma rozwiązań uniwersalnych w stosowaniu przedtreningówek, jak w przypadku każdej innej suplementacji diety odżywkami przed treningiem.

Przedtreningówki, czyli odżywki przedtreningowe

Przedtreningówki to suplementy diety polecane osobom stosującym intensywny trening fizyczny. Opracowane zostały po to, aby podnieść motywację treningową nawet w chwilach głębokiego kryzysu. Odżywki przedtreningowe mają działanie pobudzające i dodające energii w trakcie samego treningu. Ideą ich stosowania jest przekonanie, że kryzys treningowy może dopaść każdego i zdarza się, że chwilowy spadek energetyczny generalizowany jest aż do przerwania treningu i unikania powrotu do rygoru ćwiczeń.

Na rynku odżywek przedtreningowych dostępne są bardzo różne preparaty. Do najpopularniejszych z nich należą przedtreningówki w proszku. Eksperci w dziedzinie treningu personalnego sugerują, aby za każdym razem sprawdzać skład preparatów, by dobrać produkty najbardziej odpowiadające naszym potrzebom. Warto również postawić na produkty oparte na naturalnych składnikach. I przede wszystkim: najlepsze przedtreningówki powinny być kupowane ze znanego nam, oficjalnego i sprawdzonego źródła. Warto pamiętać, że zdrowiem nigdy nie ma żartów.

Ranking przedtreningówek

Sprawdź najnowszy ranking przedtreningówek i opinie. Zobacz, jaka przetreningówka jest najbardziej polecana, która ma najlepsze opinie i jakie są ich ceny. Najlepsze przedtreningówki znajdziesz w poniższym rankingu.

Trzy rodzaje przedtreningówek

Specjaliści w dziedzinie suplementacji sportowej wyróżniają trzy główne typy odżywek przedtreningowych: klasyczne, pompujące Boostery i wytrzymałościowe. Wybór odpowiedniej odżywki warto skonsultować z trenerem personalnym lub z lekarzem, aby nie tylko dobrać najlepszy dla siebie moduł suplementacji, ale i uniknąć ewentualnych kłopotów w ich przyswajaniu. Każdy z trzech typów przedtreningówek dedykowany jest bowiem nieco innej grupie trenujących, podobnie jak w przypadku każdej diety suplementacyjnej.

Przedtreningówki opinie

Przedtreningówki klasyczne

Przedtreningówki klasyczne to produkty dedykowane osobom w pełni zdrowym, które nie mają za sobą żadnych poważniejszych chorób lub zaburzeń. W założeniu znacząco zwiększają one wydajność mięśni i aktywują organizm do wzmożonego wysiłku fizycznego. Należą one do najczęściej stosowanych przedtreningówek, bowiem większość osób trenujących cieszy się przecież dobrym zdrowiem.

Przedtreningówki Boostery

Jeżeli dana osoba trenująca uczulona jest na stymulanty, nie wyklucza jej to ani z grona ćwiczących, ani suplementujących treningi. W składzie tego rodzaju przedtreningówek nie ma po prostu produktów intensywnie stymulujących układ nerwowy, takich jak kofeina, efedryna lub teofilina. Mimo to wzmacniają one siłę treningową i wzmagają ukrwienie mięśni, zatem spełniają swe zadanie poprawy motywacji do treningu i wspierania jego efektów u indywidualnych ćwiczących.

Przedtreningówki wytrzymałościowe

Ostatni rodzaj przedtreningówek to odżywki wytrzymałościowe. Przeznacza się je profesjonalnym sportowcom lub bardzo zaawansowanym amatorom uprawiającym sporty wytrzymałościowe. Z założenia ich funkcją jest podnoszenie poziomu energetycznego organizmu i wzrost wytrzymałości, mimo że nie oddziałują one bezpośrednio na siłę mięśni. W ich stosowaniu chodzi o wspieranie wytrzymałości organizmu i nawyku kontynuacji bardzo intensywnych treningów.

Najlepsze przedtreningówki

Dobór odpowiednich dla danej osoby przedtreningówek jest w pełni możliwy i każdy może liczyć na preparat wycelowany w jego indywidualne potrzeby. Rodzaj stosowanych odżywek przedtreningowych uwzględnia bowiem wytyczne zorientowane na konkretny organizm i jego specyfikę wydolnościową oraz tryb realizowanych treningów. Ogólnie zaleca się najlepsze przedtreningówki z minimalną zawartością cukrów lub w ogóle wykluczające cukry ze swego składu. Zalecenie to wynika z wielu względów budowania zdrowego metabolizmu, w ramach którego cukier nie jest substancją pożądaną.

Przedtreningówki – przeciwwskazania

Zapewne nie wzbudzi niczyjego zaskoczenia zastrzeżenie, iż odżywek przedtreningowych nie wolno zażywać dzieciom i młodzieży w okresie dojrzewania, ale także osobom starszym lub kobietom w ciąży, a tym bardziej w okresie laktacji. Jeśli kiedykolwiek poważniej chorowaliśmy lub zmagamy się z chorobą przewlekłą, należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym, w celu wykluczenia ewentualnych działań niepożądanych przedtreningówek. Zapewne jednak trener personalny lub instruktor z klubu fitness poinformują nas o konieczności konsultacji lekarskiej przed rozpoczęciem suplementacji odżywkami przedtreningowymi. Obecnie jest to standard jakości obsługi procesu treningowego i jeśli go zabraknie, zadajmy sobie ważne pytanie o profesjonalizm pracowników klubu, w którym trenujemy. Ze zdrowiem nigdy nie ma żartów, a przy okazji treningu wysiłkowego mamy przecież do czynienia ze znacznym obciążeniem organizmu.

Jaka przedtreningówka najlepsza

Dawkowanie odżywek przedtreningowych

Standardowo przedtreningówki spożywa się na pół godziny przed treningiem, aby substancje czynne zostały dobrze przyswojone przez nasz organizm. Jeśli chodzi o zalecane dawkowanie odżywek przedtreningowych, to proponowane jest rozpoczęcie ich przyjmowania obejmujące początkowo połowę przyjmowanej w następnym etapie dawki. Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań, dawkę zwiększa się aż do jej optymalnego poziomu suplementacyjnego. I  w tym przypadku jednak należy prosić o konsultację trenera personalnego.

Skutki uboczne przedtreningówek

Jak w przypadku stosowania każdej suplementacji, również w wyniku stosowania przedtreningówek zdarzają się działania niepożądane, które natychmiast należy zgłosić trenerowi personalnemu lub skonsultować z lekarzem. Warto pamiętać o tym, że substancje zawarte w przedtreningówkach mają właściwości pobudzające, które oddziałują na nasz układ nerwowy. Normalną reakcją na zażycie przedtreningówki będą więc – niemalże natychmiastowe – przyśpieszenie tętna i subiektywne poczucie zwiększenia energii organizmu.

Jeżeli jednak wystąpią reakcje takie jak: zaburzenie widzenia podczas treningu lub ogólne pogorszenie wzroku, drżenia rąk i nóg lub odczucie dygotania mięśni, ogólne wyczerpanie i bóle głowy, a także senność i zaburzenia łaknienia lub wzmożone pragnienie, natychmiast trzeba udać się do lekarza, a każdy z objawów na bieżąco zgłosić trenerowi personalnemu. Może się okazać bowiem, że nastąpiło przedawkowanie odżywki lub występuje u nas reakcja uczuleniowa na któryś ze składników przedtreningówki.

Zbyt duża dawka odżywki przedtreningowej albo alergia na ten produkt bywają groźne dla zdrowia i nie ma sensu ryzykować tego typu problemów. Zdarza się również po dłuższym okresie przyjmowania przedtreningówek, że organizm podniósł już tak bardzo swoją wydolność, że reakcja niepożądana jest sygnałem o konieczności odstawienia tego rodzaju suplementacji. I taki stan wbrew nie zawsze przyjemnym symptomom działań niepożądanych, jest naprawdę pozytywny, świadczy on bowiem niezbicie o podniesieniu wydolności naszego organizmu.

Ranking przedtreningówek

Przedtreningówki czy warto?

Przedtreningówki to odżywki zalecane przed treningiem, ale są one przecież suplementem diety trenującego. To stwierdzenie oznacza, że nie każdy i nie zawsze będzie ich potrzebować, aby mieć wystarczającą motywację treningową i wydolność, konieczne do kontynuacji treningów. Nie zawsze więc jest tak, że będziemy musieli korzystać z przedtreningówek i nie zawsze będzie to cały okres treningowy. Może się zdarzyć inaczej i na przykład nasz organizm zbuduje tak silną wydolność treningową, że suplementacja przestanie nam być potrzebna.

Inna sytuacja to konieczność odstawienia przedtreningówek w wyniku wystąpienia działań niepożądanych związanych z wystąpieniem reakcji uczuleniowej lub symptomów przedawkowania suplementacji. Recepta na zdrowe stosowanie przedtreningówek jest bowiem dokładnie taka sama, jak w przypadku innych odżywek. Trzeba spożywać je obserwując uważnie działanie swego organizmu i reagować na każdy, niepokojący sygnał. Przedtreningówki oddziałują na nasz układ nerwowy i działanie to warto sobie uświadomić w ich stosowaniu. Tego rodzaju stymulanty nie są potrzebne każdemu, kto trenuje i nie każdy potrzebuje takiej samej ich dawki. Nasze organizmy są naprawdę różne, a ciała inaczej reagują na bodźce treningowe. Jesteśmy po prostu inni od innych i nie ma sensu porównywać się w tym względzie ze współtrenującymi.

Zdrowy trening i jego suplementacja wymagają odpowiedzialnego, profesjonalnego oka trenera personalnego i konsultacji lekarskiej, nawet od czasu do czasu. Ludzka wydolność miewa przecież tyle wydań ile jest ludzkich organizmów, nie eksperymentujmy więc ze zdrowiem, nawet jeśli chcielibyśmy szybko osiągnąć wyjątkowe efekty treningowe. Jak twierdzą przecież mistrzowie olimpijscy: prawdziwe efekty buduje się krok po kroku, rzetelnie i wytrwale, nie z doskoku czy w wyniku sztucznej stymulacji organizmu. Przedtreningówki nie zastąpią naszej odpowiedzialnej pracy nad sobą, mogą ją tylko efektywnie wspomóc.

[Ocen: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here