Najlepsze BCAA – ranking, opinie i cena

BCAA ranking i opinie

Aminokwasy, to obok odżywek białkowych oraz kreatyny, najpopularniejsze suplementy diety. Aminokwasy są to preparaty stosowane głównie przez sportowców siłowo-wytrzymałościowych, a także przez osoby, które od czasu do czasu wykonują treningi na siłowni i chciałyby uzyskać jeszcze lepsze efekty. Czym są aminokwasy BCAA i EAA? Co warto o nich wiedzieć i w jaki sposób należy je suplementować, aby uzyskać maksymalne efekty?

Aminokwasy BCAA- co to jest?

Aminokwasy BCAA składają się z łańcucha alifatycznego. Tak naprawdę w grupie tej występują aż trzy konkretne aminokwasy, czyli leucyna, izoleucyna i walina. To właśnie te trzy grupy aminokwasów nazywa się BCAA. Co ciekawe, stanowią one aż 40% białka spożywanego w ciągu całego dnia. Sportowcy zazwyczaj stosują tego typu suplementy diety w walce z katabolizmem i w celu wzmocnienia procesów anabolicznych. Zwiększają one znacznie możliwość pobierania energii z komórek tłuszczowych organizmu. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku, kiedy wszystkie możliwości energetyczne organizmu zostają wyczerpane. Dzięki BCAA można także znacznie przyspieszyć regenerację potreningową co sprawia, że powrót na siłownię staje się znacznie szybszy, niż bez zastosowania dodatkowych suplementów diety!

Ranking BCAA i opinie

Zobacz najnowszy ranking aminokwasów BCAA wraz z opiniami i ceną. Zobacz, które BCAA jest najlepsze, jakie ma opinie oraz ja je dawkować. Sprawdź ranking BCAA przed i po treningu poniżej.

Aminokwasy EAA- co to jest?

EAA są to aminokwasy z grupy aminokwasów egzogennych. Co to oznacza? Mniej więcej to, że organizm nie jest w stanie wytworzyć ich samodzielnie i każda osoba, której zależy na maksymalnych efektach treningowych, musi podawać je wraz z dietą lub środkami suplementacyjnymi. Dzięki aminokwasom EAA w organizmie możliwy jest rozwój masy mięśniowej, a także odpowiedni jego wzrost. Niedobór aminokwasów EAA może doprowadzić do braku efektów treningu oraz do braku wzrostu masy mięśniowej. Oznacza to, że trening w tym przypadku nie przyniósłby żadnych efektów. Odpowiednia podaż aminokwasów EAA powoduje powstanie hipertrofii mięśniowej. Wśród aminokwasów egzogennych wymienia się leucynę, izoleucynę, walinę, fenyloalaninę, tryptofan, treoninę, a także metioninę.

Najlepsze BCAA

Aminokwasy BCAA czy EAA – które wybrać?

Wybór odpowiedniego suplementu diety jest oczywiście sprawą indywidualną. Każdy organizm jest inny i ma zapotrzebowanie na zupełnie różne składniki. Nigdy nie należy sugerować się opiniami kolegów z siłowni, czy opiniami osób w sieci. Tak naprawdę każdy powinien obserwować swój organizm oraz samodzielnie stwierdzać to, co jest dla niego najlepsze i co działa najskuteczniej. Suplementacja powinna być dopasowana do własnych potrzeb. Podczas zbyt intensywnego wysiłku, w organizmie może dojść do poważnych spadków glikogenu. To w tej sytuacji organizm rozkłada włókna mięśniowe, co z kolei prowadzi do spadku masy mięśniowej. W takiej sytuacji mięśnie, zamiast rosnąć, zaczynają się kurczyć. Spożywanie aminokwasów rozgałęzionych BCAA zmniejsza to ryzyko i sprawia, że mięśnie mają większe szanse na wzrost.

Kto powinien stosować aminokwasy rozgałęzione BCAA? Osoby, które wykonują częste treningi i zależy im na zbudowaniu maksymalnej masy mięśniowej. W przypadku aminokwasów sytuacja przedstawia się nieco inaczej. To preparat dla osób, które przestrzegają często trudnych i rygorystycznych zasad dietetycznych. Bardzo wiele pozytywnych efektów uzyskują zarówno wegetarianie, jak i weganie, których dieta nie dostarcza tylu składników, co dieta mięsożerców. Osoby te bazują głównie na białku pochodzenia roślinnego, które w wielu przypadkach postrzegane jest jako niepełnowartościowe, a aminokwasy EAA stanowią uzupełnienie niedoboru składników, które nie znajdują się w składzie odżywek białkowych. Do prawidłowej regeneracji konieczne jest dostarczenie do organizmu wszystkich aminokwasów białkowych. Pominięcie, chociażby jednego z nich może doprowadzić do braku widoczności efektów treningowych.

Aminokwasy BCAA i EAA- dawkowanie

Aminokwasy BCAA są przeznaczone głównie dla osób aktywnych fizycznie (również dla kobiet), które chcą uniknąć procesów katabolicznych. To preparat zarówno dla osób, które chcą schudnąć, jak i dla tych osób,  które chcą zbudować piękną masę mięśniową. W celu uzyskania maksymalnych efektów stosowania aminokwasów BCAA należy stosować je 15-20 minut po ukończonym treningu. W zależności od wykonywanej dyscypliny sportowej, poszczególne dawki mogą mieścić się w przedziale 3-50 g.

Wielu ekspertów uważa jednak, iż najlepszą dawką dziennego spożycia dla BCAA jest ilość 10 g. W wielu suplementach diety zaledwie w 1 gramie produktu może mieścić się nawet 0,9 g czystej jego postaci. W przypadku EAA minimalna dawka, której stosowanie może dać korzyści to 3,6 g. Oczywiście wraz z upływem czasu dawkę można zwiększać, jednak niezalecane jest przyjmowanie jednorazowej dawki większej, niż 15 g. Eksperci są zdania, że najlepsze rezultaty daje powolne dozowanie tych aminokwasów do organizmu. Korzystne jest stosowanie trzech dawek produktu po 10 g. Niestety większe dawki produktu mogą szybko zostać zmieniane w cukier.

Aminokwasy BCAA dla kobiet

Przeciwwskazania BCAA i EAA

BCAA i EAA to jedne z suplementów diety, które przyjmowane są przez kulturystów. Jak dotąd nie wykazano negatywnych skutków ich stosowania. Warto jednak pamiętać, iż stosowanie zbyt dużych dawek produktu może prowadzić do nudności, wymiotów, a także bólu głowy. Warto więc przestrzegać zaleceń producenta i nie stosować dawek większych niż zalecane. To niezwykle ważne.

Dla kogo polecane są aminokwasy BCAA i EAA?

Stosowanie suplementów diety zawierających aminokwasy BCAA ma charakter uzupełniający niedobory 3 z 8 aminokwasów egzogennych. Dostarczane są one do komórek mięśniowych, dzięki czemu mogą one szybko rosnąć. Oczywiście mowa tutaj głównie o walinie, leucynie i izoleucynie. Te trzy ważne aminokwasy odpowiadają za syntezę białek oraz za procesy naprawcze mikrouszkodzeń włókien organizmu. Po ich spożyciu zwiększa się także ilość wydzielania hormonów anabolicznych.

Stosowanie BCAA zaleca się szczególnie osobom obawiających się procesów katabolicznych oraz osobom, które w możliwie jak najszybszym czasie w bezpieczny i legalny sposób chcą przyspieszyć budowę swojej masy mięśniowej.

Aminokwasy EAA przeznaczone są z kolei dla osób, które nie potrafią przestrzegać restrykcyjnie swojej diety. To doskonały suplement diety przeznaczony dla osób o zwiększonej aktywności fizycznej w ciągu dnia oraz dla tych, którym zależy na poprawie aspektów związanych z wyglądem i rozwojem muskulatury. Eksperci są zdania, że aminokwasy EAA dedykowane są szczególnie tym osobom, które ze względu na swoją dietę nie dostarczają wszystkich cennych aminokwasów do swojego organizmu. To świetne wsparcie treningowe! Co więcej, aminokwasy EAA dedykowane są także osobom po 40. roku życia w celu wzmocnienia zdrowia i poprawy ogólnego samopoczucia i witalności. Oprócz tego zaleca się stosowanie także w okresach zwiększonego wysiłku fizycznego, w okresach treningów wytrzymałościowych, w przypadku ominięcia planowanego posiłku, czy w okresie rekonwalescencji po urazie.

Dawkowanie BCAA

BCAA i EAA stosowane jednocześnie

W jakim celu aminokwasy BCAA i EAA stosuje się łącznie, skoro proces ich działania, a także korzyści są nieco odmienne od siebie? W związku z tymi suplementami diety powstało wiele publikacji w wersjach papierowych oraz elektronicznych. Niestety wiele z tych publikacji ostało napisane językiem trudnym, który może okazać się trudny do przyswojenia dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z suplementacją.

Pierwszą zasadą stosowania obu tych suplementów diety jest oczywiście systematyczność, a także stosowanie ich o wyznaczonych porach, czyli w trakcie treningu i po jego ukończeniu. Czy zatem aminokwasy BCAA są lepsze od EAA? To błędne przekonanie. Czas po ukończeniu treningu to idealny moment na działanie aminokwasów EAA. Wtedy wykazują one swoje największe działanie. Leucyna ma zdolności natychmiastowej inicjacji syntezy białek, jednak do tego, aby w organizmie nastały procesy kataboliczne konieczne jest zastosowanie także dodatkowych aminokwasów. W przypadku braku ich dostarczenia nie może dojść do anabolizmu mięśni. Wiele badań naukowych wskazuje na to, że ilością wyjściową dla działania leucyny jest dawka 3 g. Dawka ta pozwala na uruchomienie procesów anabolicznych.

Oznacza to, że do tego, aby doszło do powstania procesów anabolicznych wcale nie potrzebujemy gigantycznych dawek BCAA. Potrzebujemy natomiast wszystkich aminokwasów, aby proces ten był skuteczny! To sprawia, że w diecie należy uwzględnić zarówno aminokwasy BCAA i EAA, czyli dawki aminokwasów egzogennych oraz dobrze przyswajalnego białka. Zarówno BCAA, jak i EAA to cenne źródło aminokwasów, których przyjmowanie może przynieść wiele korzyści oraz zwiększyć efektywność treningów.

Czy warto brać BCAA? Opinie

Odpowiednia suplementacja to jedynie jeden element budowania masy mięśniowej oraz doskonałej figury. Do uzyskania pełnego efektu konieczne jest także stosowanie odpowiedniej diety zaspokajającej zapotrzebowanie energetyczne, a także brak stresu, odpoczynek i czas dla siebie. Stosując suplementy diety, nie należy przekraczać zalecanych dawek.

[Ocen: 1 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here